Hrvatsko društvo za debljinu
Search

Redovita tjelesna aktivnost temelj borbe protiv pretilosti

Redovita tjelesna aktivnost, zdravlje i kvaliteta života su blisko povezani. Bez obzira kojoj dobnoj skupini pripadali važno je da dnevno usvojite i održite vježbanje kao važnu životnu naviku.
Redovita tjelesna aktivnost temelj borbe protiv pretilosti - Hrvatsko društvo za debljinu

Redovita tjelesna aktivnost jedna je od temeljnih preporuku pretilim osobama koje žele smanjiti svoju tjelesnu težinu. Podrazumijeva barem trideset minuta vježbanja umjerenog intenziteta svakodnevno ili najmanje pet dana u tjednu.

Redovita tjelesna aktivnost, zdravlje i kvaliteta života su blisko povezani. Bez obzira kojoj dobnoj skupini pripadali važno je da dnevno usvojite i održite vježbanje kao važnu životnu naviku.

Redovita tjelesna aktivnost pomaže unaprijediti sveukupno zdravlje i tjelesnu kondiciju i smanjiti rizike za razvoj brojnih bolesti i stanja:

  • smanjuje rizik za razvoj bolesti srca i krvnih žila,
  • sprječava i/ili odgađa razvoj povišenog krvnog tlaka (arterijske hipertenzije), a kod osoba koje boluju od hipertenzije pomaže u održavanju vrijednosti krvnog tlaka u poželjnim granicama,
  • poboljšava funkciju srčanog i dišnog sustava,
  • održava metabolizam organizma i smanjuje rizik od razvoja šećerne bolesti (dijabetesa) neovisnog o inzulinu,
  • povećava iskorištavanje masti čime pomaže u održavanju poželjne tjelesne težine i smanjivanju rizika od razvoja debljine (pretilosti),
  • poboljšava mineralizaciju kosti u mlađoj dobi čime pridonosi sprječavanju razvoju osteoporoze i prijeloma kod starijih osoba,
  • poboljšava i regulira probavu,
  • održava i unaprjeđuje mišićnu snagu i izdržljivost, čime se povećava sposobnost uspješnog obavljanja dnevnih zadataka,
  • održava motoričke sposobnosti tijela kao što su snaga i ravnoteža,
  • održava mentalno zdravlje i smanjuje rizik od razvoja depresije i demencije,
  • snižava razinu stresa i poboljšava kvalitetu spavanja,
  • poboljšava osobno zadovoljstvo i samopouzdanje te podiže raspoloženje i optimizam
  • smanjuje izostanke s posla (bolovanja),
  • kod starijih osoba snižava rizik od padova, sprječava i odgađa razvoj kroničnih bolesti povezanih sa starenjem.

Uvođenje redovite tjelesne aktivnosti u svakodnevni raspored, u početku može izgledati zahtijevno. No, ne gubite volju i motivaciju. Jednom kada postane sastavnim dijelom Vašeg dana, i kada primjetite promjene na svom tijelu osjećat ćete zadovoljstvo i sreću, što će biti dodatni motiv da nastavite sa započetima aktivnostima.

Iako su redukcijska dijeta i tjelovježba nezaobilazne, u dijela pacijenata nisu dovoljno učinkovite. Frustracija i nezadovoljstvo koje iz toga proizlazi često dovodi do još većeg debljanja i gubitka motivacije za daljnju borbu.

Stoga se preporuča dovoljno rana primjena ostalih modaliteta liječenja kao što su bihevioralno-kognitivna terapija, farmakoterapija, endoskopske metode ili neki od barijatrijskih kirurških zahvata.

Još vijesti:

Debljina nije povezana sa starošću

Prof. Štimac gostovao je u emisji Treća dob HRT-a, gdje je upozorio da debljina nije povezana sa starošću. Među starijom populacijom nema debelih; teško je doživjeti duboku starost s viškom kila.