Lijekovi za dijabetes ne liječe debljinu, budite odgovorni

Ne postoje čarobne formule za mršavljenje. Lijekovi za dijabetes neće izliječiti debljinu, za to postoje registrirani lijekovi.
Lijekovi za dijabetes ne liječe debljinu, budite odgovorni Davor Štimac

Hrvatsko društvo za debljinu Hrvatskog liječničkog zbora (HLZ) upozorava građane da se lijekovi za dijabetes ne koriste za skidanje kilograma, budite odgovorni.

Pozivamo građane da ne uzimaju lijekove za liječenje šećerne bolesti tipa 2 za samoinicijativno mršavljenje, bez liječničkog nadzora

Registrirani lijekovi za liječenje šećerne bolesti tipa 2 u Hrvatskoj nikako se ne smiju koristiti za liječenje drugih bolesti, pa tako ni debljine.

Podsjećamo na to da su mediji izvijestili o pomami za receptnim lijekom za dijabetes, koji Hrvatice koriste za skidanje kilograma.

Hrvatsko društvo za debljinu upozorava da se u medijima, na društvenim mrežama i u javnom prostoru često poistovjećuju i netočno interpretiraju lijekovi za šećernu bolest tipa 2 i lijekovi za liječenje debljine te ističe da su dijabetes i debljina različite dijagnoze s različitim smjernicama liječenja.

Pozivamo građane da sve lijekove koji se izdaju na recept ne uzimaju sami, već isključivo u dogovoru s liječnikom.

Debljina je ozbiljna kronična bolest povezana s više od 190 drugih bolesti i mora se dijagnosticirati i liječiti. Indeks tjelesne mase (ITM) između 25 i 30 kg/m2 definira se kao prekomjerna tjelesna masa, a indeks tjelesne mase iznad 30 dijagnosticira se kao bolest debljine.

Lijekovi za dijabetes ne liječe debljinu, budite odgovorni Sanja Klobučar
Sanja Klobučar Majanović

Stoga Hrvatsko društvo za debljinu ne preporučuje uzimanje „čarobnih formula“ i traženje „instant rješenja“, već predlažemo građanima da potraže pomoć kod svog liječnika, educirane osobe za dijagnosticiranje i liječenje debljine.

U Hrvatskoj postoje registrirani lijekovi za liječenje debljine. Njih propisuju liječnici u sklopu individualnog plana liječenja svake osobe koja živi s debljinom. Lijekove se uključuje u proces liječenja debljine kada je indeks tjelesne mase veći ili jednak 30 kg/m2 ili kada je indeks tjelesne mase između 27 i 30 kg/m2, uz prisutnost najmanje jedna pridružene bolesti.

Ako znamo da 60 posto hrvatskog stanovništva ima prekomjernu tjelesnu masu ili debljinu, iznimno je važno da rješavanju ovog velikog zdravstvenog problema pristupamo odgovorno“, naglašavaju predsjednik i potpredsjednica Hrvatskog društva za debljinu, Davor Štimac i Sanja Klobučar.

Hrvatsko društvo za debljinu ove je godine objavilo smjernice za liječenje debljine u odraslih osoba, po kojima se debljina liječi promjenom životnih navika, što uključuje adekvatnu prehranu i tjelesnu aktivnost, a liječnik će odlučiti kada je potrebna i farmakoterapija, tj. lijekovi za liječenje debljine ili neka druga endoskopska ili kirurška metoda liječenja.

Debljina nije povezana sa starošću

Prof. Štimac gostovao je u emisji Treća dob HRT-a, gdje je upozorio da debljina nije povezana sa starošću. Među starijom populacijom nema debelih; teško je doživjeti duboku starost s viškom kila.